Help mijn kleren zijn gekrompen!!!!


Eten en drinken zijn een noodzakelijk ding, dat moeten we elke dag. Maar om er een verhaal van te maken is weer andere koek.
Koek… dat is ook eten en nog lekker ook, maar weer niet goed voor de lijn. Er zit te veel verborgen vet en suikers in. Dus zo veel mogelijk laten staan.
Lekker eten is een verschillend begrip, wat de een lekker vindt kan de ander verafschuwen.

Drinken is ook zoiets, we doen het allemaal maar er is een groot verschil in wat je drinkt. Drink je water, frisdrank, wijn of bier. Teveel is niet goed, maar te weinig is ook weer niet goed en om die balans te vinden is ook nog een hele klus. Sommige mensen lopen de hele dag met flesjes water rond en dat lijkt mij ook niet goed. Je houd je nieren voor de gek, want die moeten de hele dag door werken en kunnen overbelast raken.

De hele dag eten is ook niet goed, want dan raakt je spijsverteringsorgaan weer in de war en dan raakt die weer overbelast. Kortom 3x per dag eten en een klein tussendoortje lijkt mij het beste voor de mens.
Maar dan heb je nog die heerlijke verleidingen. Ach, een enkele keer zondigen, kan geen kwaad. Als het maar bij een enkel keertje blijft!
Helaas staan we allemaal aan die verleidingen bloot. Een feestje hier en een etentje daar en voor je het weet kom je kilo’s aan. Sommige mensen kunnen het hebben maar ik helaas niet en zo komt het dat de weegschaal geleidelijk aan gaat doorslaan.

Zo had ik laatst een etentje georganiseerd met mijn zwagers en schoonzusters.
Heel gezellig natuurlijk, maar er komt toch heel wat bij kijken. Ik besloot een Herfstmenu te maken.

Twee dagen ervoor boodschappen gedaan.  Dag ervoor zoveel mogelijk klaar gemaakt. Alles snijden ( daar had ik gelukkig hulp bij ). Pompoensoep gemaakt, Boeuf Bourguignon klaargemaakt. Stoofperen geschild en klaargemaakt.
Op de dag zelf de Boeuf Bourguignon verder afgemaakt. Aardappelen geschild en gekookt en het dessert gemaakt. Het dessert bestond uit luchtig geklopte quark met slagroom en vers fruit. De tafel keurig gedekt. Op de valreep nog Bruchetta’s gemaakt voor bij de borrel en dan konden de gasten komen.

Kortom je bent er twee dagen mee bezig.
Maar dan heb je ook wat.  Smullen maar!

De andere dag waren opeens mijn kleren gekrompen, hoe kan dat nu!!!!




Reacties

Een reactie posten